Detalji
- Mesto:Zemun, nastavna sala Instituta, Pregrevica 168
- Vreme:16. i 17. april 2018. godine od 10 do 15,30 časova
- Predavač:Prof. dr Gojko Grubor, ekspert za oblast elektronskog poslovanja i za zaštitu podataka i informacija u računarskim sistemima i mrežama, digitalnu forenziku i upravljanje procesima u informacionim sistemima
- Kotizacija:15.500,00 (+PDV) za oba nastavna dana
- Popusti:Za uplate u roku od 2 dana - 5%; Za dva i više učesnika iz iste organizacije - 10%
Zakon o elektronskom poslovanju
Novi Zakon o elektronskom poslovanju, elektronskom dokumentu, elektronskoj identifikaciji i uslugama od poverenja u elektronskom poslovanju Skupština Srbije usvojila je 17. oktobra 2017. godine.
Nakon uspešno realizovane radionice u Beogradu i u Novom Sadu, zbog velikog interesovanja, ponavljamo radionicu u Beogradu 16. i 17. aprila 2018. godine
Šta omogućava novi Zakon?
Do sada je, zbog komplikovane procedure, svega 360.000 građana koristilo usluge elektronskog potpisa, odnosno 5% stanovništva. Kvalifikovani elektronski potpis kojeg uvodi novi Zakon, omogućava potpunu sigurnost, bezbednost i visok stepen pouzdanosti, a zakonom su utvrđeni različiti postupci identifikacije. Novim zakonom uveden je i elektronski pečat za pravna lica koji je istovremeno zamena za pečat i svojeručni potpis ovlašćenog lica zajedno, odnosno ima punopravnu snagu. To omogućava i povezivanje različitih informacionih sistema i institucija koje mogu da razmenjuju pečatirana elektronska dokumenta. Slanje takvih dokumenata je sa većim stepenom pouzdanosti, jer elektronska dostava omogućava da se vidi tačno vreme slanja i prijema svakog dokumenta što je bitno za sudske i upravne postupke. Usluga kvalifikovane elektronske dostave je zamena za uslugu preporučene pošiljke, omogućava pouzdanost i sigurnost da će doći na adresu na koju je dokument i poslat.
Brojne direktive (OEBS i EU), preporuke relevantnih standarda (ISO/IEC 27K, NIST) i nacionalni zakoni (Zakon o informacionoj bezbednosti, Zakon o elektronskom dokumentu, Zakon o zaštiti podataka o ličnosti Republike Srbije) obavezuju menadžment poslovnih sistema da uspostave, implementiraju, održavaju, unapređuju i dokumentuju sisteme informacione bezbednosti (sisteme zaštite ličnih i poslovnih podataka i informacija) u Internet okruženju i sistemu e-poslovanja.
Koji su ishodi obuke?
Polaznici seminara će dobiti neophodna znanja i veštine za usvajanje i praktičnu primenu Zakona o e-dokumentu, organizaciji pružaoca poverljivih usluga, putevima poverenja i tehnologijama za podršku bezbedne primene e-dokumenta u sistemu e-poslovanja, metodama i tehnologijama e-identifikacije i e-autentifikacije učesnika i drugim tehnologijama za održavanje informacione bezbednosti i poverenja u e-okruženju.
Predavač je prof. dr Gojko Grubor, ekspert za zaštitu podataka i informacija u računarskim sistemima i mrežama, digitalnu forenziku i upravljanje procesima u informacionim sistemima, predavač na osnovnim i master studijama na predmetu Elektronsko poslovanje i autor više stručnih radova iz te oblasti.
NASTAVNI PROGRAM
PRVI NASTAVNI DAN (16. april 2018. godine)
- E-poslovanje (osnove, prednosti, nedostaci)
- Opšte odredbe Zakona o e-dokumentu (pojmovi, struktura, zakonske obaveze)
- E-identifikacija i e-autentifikacija – iskustva iz fizičkih sistema, problemi i izazovi u e-okruženju
- Zahtevi Zakona za elektronsku identifikaciju i autentifikaciju (odredbe Zakona koje difinišu načine, tehnička rešenja i odgovornosti za e-identifikaciju i e-autentifikaciju)
- Informaciona bezbednost u sistemu e-poslovanja (osnove informacione bezbednosti, specifičnosti bezbednosti podataka i informacija u e-poslovanju)
- Infrastruktura sa javnim ključem – PKI (kriptološki sistemi, struktura PKI, opšta struktura sertifikacionog tela – CA, značaj za razvoj e-poslovanja i bezbednost e-dokumenta)
DRUGI NASTAVNI DAN (17. april godine)
- Usluge poverljivog pružaoca zaštite (standard usluga treće strane od poverenja – TTPS, poverenje i informaciona bezbednost)
- Uloga i primeri TTPS u sistemu e-poslovanja (organizacija CA u poslovnim sistemima Republike Srbije, tehnologije i putevi poverenja CA u sistemu e-poslovanja)
- Zahtevi Zakona za pružaoce usluga od poverenja (odredbe, pojmovi, struktura, odgovornosti)
- Posledice GDPR zahteva na Zakon o e-dokumentu (osnovni zahtevi Opšte regulative za zaštitu zaličnih podataka EU koja stupa na snagu 25.5.2018)
- Odredbe Zakona za inspekcijski nadzor (zakonske obaveze, revizija organizacije tela za pružanje poverljivih usluga, zahtevi revizije tehničkih rešenja)
- Kaznene odredbe Zakona (odredbe za sankcionisanje pravnih i fizičkih lica na nesprovođenje Zakona i odnosnih regulativa, kaznene odredbe za GDPR neusaglašenost)
Kotizacija za radionicu iznosi 15.500,00 (+PDV) i obuhvata nastavu, nastavni materijal, sertifikat o učešću u radu Radionice i osveženje u pauzama (kafa, čaj, sokovi i koktel posluženje).
Popusti: Za dva i više učesnika odobravamo 10% popusta; Za brze uplate (u roku od 2 dana) odobravamo dodatnih 5% popusta.
Prijavu možete izvršiti klikom na dugme “Prijavite se” (pored slike) koji će Vas sprovesti kroz elektronsku prijavu, ili možete preuzeti dokument u “.doc” formatu i poslati ga na bilo koji od naših mejlova.
Osoba za kontakt i detaljnije informacije je Jelena Marinkov
011/3077612, 3077613, 063/509972
jmarinkov@economicdiplomacy.co.rs