Detalji
- VEBINAR:12. april 2021. godine od 10 časova
- Predavači:Olga Zorić i Vojkan Stanković (detalji o predavačima na stranici)
- Kotizacija i popusti:10.500,00 (+PDV); detalji o popustima na stranici
E faktura – Predlog novog Zakona
SA PRIKAZOM I ANALIZOM KONKRETNIH I ORIGINALNIH DOKUMENATA: ODLUKA, eFAKTURA, eOTPREMNICA, KNJIŽNO ODOBRENJE, IDENTIFIKACIONA OZNAKA, DIGITALNI POTPIS, HML FORMAT, PDF FORMAT, eKNJIGA ULAZNIH FAKTURA, eARHIVA...
IZRADA, PROMET I ČUVANJE ELEKTRONSKIH RAČUNOVODSTVENIH ISPRAVA U SKLADU SA NOVIM PROPISIMA
NOVI TERMIN – Novi Zakon o računovodstvu konkretizuje načine korišćenja e-faktura i svih drugih računovodstvenih isprava u elektronskom obliku sa egzaktno navedenim uslovima. Vlada RS je nedavno usvojila Predlog Zakona o elektronskom fakturisanju najavljuje nove rokove i obaveze koji donose značajne promene u načinu prometa računovodstvenih isprava.
Iz novog pravnog okvira proizizale brojni izazovi u njihovoj operativnoj primeni, odnosno u pronalaženju najefikasnijeg načina prelaska na obavljanje finansijsko-računovodstvenih poslova na elektronski način.
Na vebinaru ćemo dati odgovore na sva ključna pitanja vezana za upotrebu elektronskih računovodstvenih dokumenata, u skladu sa važećim zakonodavstvom i skorašnjim izmenama:
- Koji su rokovi i obaveze postupanja radi zakonske primene eRačunovdstvenih isprava u skladu sa Zakonom o računovodstvu?
- Koje novine donosi Predlog Zakona o eFakturisanju i kako će one uticati na svakodnevno poslovanje?
- Koje su odluke u poslovnoj organizaciji neophodne da bi se započelo korišćenje eFakture?
- Koja je zakonski prihvatljiva forma eFakture sa Identifikacionom oznakom i kako je izraditi i primenjivati?
- U kojim slučajevima i na koji način se može koristiti elektronska Otpremnica?
- Šta su to ostruktuirane eFakture u XML formatu po navedenom UBL 2.1 standardu i EU Direktivi 55/2014?
- Koje su pravno obavezujuće norme postupanja u vezi vremenskog roka za uzdavanje eFaktura (1.1.2022) po Zakon o računovodstvu i šta je neophodno da se planira, pripremi i uradi do tada?
- Koje nove zakonske obaveze po pitanju registracije eFaktura na CRF portalu počinju 1. jula 2021. godine i šta je neophodno pripremiti do tada?
- Koji su najbolji modeli za kompletnu softversku obradu izlaznih i ulaznih eFaktura?
- Koji su neophodni uslovi da postojeći računovodstveni softveri momgu da kreiraju eFakture a koje su mogućnosti intnegracije sa ePisarnicacma i eArhivama?
- Koji su problemi u realnoj primmeni elektronskih računovodstvenih isprava i kako ih prevazzići?
Sva navedena pitanja će biti obrađena prikazom konkretnih primera, originalnih dokumenata i objašenjenjem rada softverskih rešenja iz operativne primene. Primeri izrađenih dokumenata koje ćemo prikazati su:
- Odluka direktora o primeni identifikacione oznake u validaciji eRačunovodstvenih isprava
- Primer eFakture validirane identifikacionom oznakom
- Primer eOtpremnice validirane identifikacionom oznakom
- Primer Knjižnog odobrenja validiranog identifikacionom oznakom
- Primer eFakture validirane digitallnim potpisom
- Primer eFakture u HML obliku
- Primer eFakture u PDF obliku nastale onverzijom iz HML formata
- Primeri direktnog knjiženja eFakture u računovodstvenom softveru
- Primer digitalne Knjige ulaznih faktura sa automamtskim upisom
- Prikaz modela automatske obrade ulazno-izlaznih faktura u eObliku
- Prikaz realnog rešenja eArhiviranja elektronskih računovodstvenih isprava u skladu sa Zakonom o računovodstvu.
Obuka je namenjena:
- Direktorima i menadžerima
- Računovodstvenim agencijama
- Rukovodiocima finansijskih i računovodstvenih sektora
- Računovođama i referentima koji izvršavaju svojje poslovne obaveze upotrebom informatičkih alata i sredstava
- Zaposlenima koji obavljaju poslove odgovornih lica za implementaciju elektronskog poslovanja, IT rukovodiocima i administratorima
PROGRAM NASTAVE:
1. Pravni status elektronskog dokumenta kao računovodstvene isprave
- Pregled i tumačenje aktuelnih zakonskih normi u vezi uslova validnosti elektronske računovodstvene isprave – stari i novi Zakon o računovodstvu
- Zakonsi uslovi izrade eFakture i drugih računovodstvenih isprava i njihoga validnost u papirnom i elektronskom obliku
- Prikaz modela postupanja i obaveza koje najavljuje Predlog novog zakona o eFakturisanju
- Zakonski potrebni interni dokumenti radi prelaska na eFakturisanje
2. Uspešni poslovnni modeli e-fakturisanja
- Kako e-fakturisanje funkcioniše
- Identifikaciona oznaka – ePotpis, QR kod i sl… – primer izrade
- Primer izrade ostalih eRačunovodstvenih isprava
- Struktuirana XML e-faktura i modeli izrade
- Integracija sa postojećim računovodstvenim i ERP softverima – eKnjige
3. Procesi prijema, obrade i arhiviranja elektronskih dokumenata
- Modeli izrade i načini isporuke eFaktura
- Model prijema, slanja, obrade i arhiviranja eFaktura i drugih računovodstvenih isprava
- Mogući načini integracije računovodstvenih i ERP softvera sa sistemima obrade eFakutra – ePisarnica, eDelovodnik, eAdministracija i eArhiva
- Prikaz Sistema elektronskih faktura koje najavljuje Predlog novog zakona o eFakturisanju
- Bezbedne metode i uslovi arhiviranja i zaštite elektronskih dokumenata
4. Pitanja i odgovori
Predavači:
- Olga Zorić, konsultant za finansijsko poslovanje
- Vojkan Stanković, IT konsultant i instruktor za elektronsko poslovanje
Kotizacija za obuku iznosi 10.500 dinara (+PDV) i obuhvata nastavu i nastavni materijal.
Za brze uplate (u roku od 5 dana) odobravamo 5% popusta; Za dva i više učesnika iz iste organizacije odobravamo dodatnih 10%
Informacije i prijavljivanje:
Prijavu možete izvršiti klikom na dugme “Prijavite se” gde možete popuniti elektronsku prijavu ili preuzeti obrazac u .doc formatu i poslati ga na bilo koju od naših e-mail adresa
Za dodatne informacije kontaktirajte nas na:
011/3077612, 3077613, 063/506097